مهارت بازاريابي

اين مهارت بازاريابي فروش را بالا مي برد!

مهارت بازاريابي كه دانستن انها يعني موفقيت
تعريف مهارت بازاريابي در ذهن هر فرد هرچه كه باشد نتيجه و هدف يكي است و آن هم جذب مشتري و كسب موفقيت در اين زمينه است پس دانستن اصل رازهاي پيشرفت در بازاريابي و فروش نياز بسياري از افراد جامعه است .چه صاحب يك شركت بزرگ با صدها كارمند باشيد، چه بيزنس كوچكي داشته باشيد كه همه مشتريانتان را به اسم بشناسيد، مهارت هاي مديريت روابط هميشه شما را از رقبايتان جدا كرده و كمكتان مي كند مشتريانتان را حفظ كنيد.مهارت بازاريابي

 

كاربردي ترين و بهترين  مهارت بازاريابي
در دنياي بيزنس تازه كاريد؟ چه تجارت كوچكي را شروع كرده باشيد يا بخواهيد تجارت كوچكتان را گسترده تر كنيد، براي يادگيري نحوه ارتباط با مشتري ها اين نكات را بخوانيد. 

1- مهارت هاي بازاريابي مستقيم 

بسياري تجارت ها به دقت ميزان پولي كه صرف به دست آوردن مشتري مي كنند را كنترل مي كنند ولي مراقب وقتي كه براي اينكار صرف مي كنند نيستند. وقت شما باارزش است و اينكه بتوانيد ارزش وقتتان را محاسبه كنيد، مديريت روابطتان را بسيار ساده تر مي كند. اصول بازاريابي مستقيم – از هزينه وقتتان تا ارتقاي ميزان فروشتان – را ياد بگيريد و خواهيد ديد چقدر راحت تر مي توانيد با مشتري هاي جديد روابط كاري شكل دهيد و ارتباط با مشتري هاي قبلي تان را حفظ كنيد. زمان نوعي سرمايه است و توجه به آن باعث مي شود محاسبه بازده سرمايه تان آسان تر شود. 

2- آگاهي از نياز مشتري ها 

فقط در شرايطي خواهيد توانست مشتري را به سمت خودتان جذب كرده و او را متقاعد به كار كردن با خودتان كنيد كه از نيازهاي او خبر داشته باشيد. دانستن اولويت هاي صنعتي كه در آن كار مي كنيد بخش مهمي از نشان دادن ارزش به مخاطبين و ايجاد روابط است. يكي از بهترين راه ها براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد بازار هدف، تحقيق از مشتريان كنوني درمورد نيازها و خواسته هايشان است. اينكار را مي توانيد با نظرسنجي هاي آنلاين و مصاحبه ها انجام دهيد. 

3- توانايي ارتباط با غريبه ها 
دستيابي به مخاطبين جديد و تبديل كردن آنها به مشتري كار ساده اي نيست. حتي تواناترين فروشنده ها هم وقتي مخاطب علاقه چنداني به كار كردن با شركت آنها نشان نمي دهد، دچار اضطراب و ترس مي شوند. يكي از مهمترين مهارت هاي مديريت روابط توانايي كنار آمدن با غريبه ها است. از تماس هاي بي هدف تا كسانيكه در نمايشگاه ها و رويدادها با آنها روبه رو مي شويد، مهارت گفتگو و اقناع (حرف زدن با مشتري و قانع كردن او) مديريت روابط شما را ساده تر مي كند.

4- جاه طلبي و انگيزه 
رفتار جاه طبانه و پرانگيزه براي موفقيت هر تجارتي الزامي است. افراديكه تمايل دارند به مشتريان جديد دست پيدا كنند و بفهمند نيازهاي مشتريان كنوني شان چيست، هميشه از رقباي خود جلو مي افتند. جاه طلبي در فروش و خدمات مشتري اصلاً چيز بدي نيست. درواقع، در عصر خدمات مشتري اتوماتيك و آنلاين، بسياري از مشتري هاي شما خيلي دوست دارند بتوانند با نماينده هايي دلسوز از شركت شما حرف بزنند. با داشتن گرايش و رفتار پرانگيزه و جاه طلبانه هيچوقت براي ارتباط برقرار كردن با مشتري ها و كشف نيازهايشان مشكل نخواهيد داشت. 

5- دانش فروش 
پيدا كردن اولين مشتري هميشه سخت تر از پيدا كردن مشتري دوم است. بسياري بيزنس هاي كوچك به اين دليل در مديريت روابط مشكل دارند كه نمي توانند براي رشد مستمر مشتري جديد پيدا كنند. يكي از مهمترين مهارت هاي مديريت روابط توانايي پيدا كردن مشتري هاي جديد در عين حفظ مشتري هاي سابق است. ساده ترين راه براي انجام اين كار اين است كه يك بخش فروش اتوماتيك و سيستميك داشته باشيد. 

6- مهارت هاي تفكر استراتژيك 
وقتي با كمتر از 100 مشتري سروكار داشته باشيد، شايد بتوانيد آنها را بدون هيچ استراتژي مديريت كنيد. ولي وقتي با هزارها مشتري روبه رو هستيد، ضروري است كه براي روابط تان استراتژي خاص داشته باشيد. هرچقدر هم كه مهارت هاي خدمات مشتري تان خوب و قابل قبول باشد، نخواهيد توانست بدون يك استراتژي مشخص روابطتان را مديريت كنيد. استراتژي هاي روابط، از راهكارهاي مشكلات متداول گرفته تا اصول و قواعد ساده، اهميت بسيار زيادي در كار و تجارت دارند. 

7- دانش نرم افزار CRM 
مديريت هزاران مشتري اصلاً كار ساده اي نيست. با استفاده از نرم افزار جديد مديريت روابط مشتري (CRM) مي توانيد گزارشي از روابط با مشتري هاي خود را ثبت كنيد. يادگيري نحوه كاركرد بهترين نرم افزارها و برنامه هاي CRM فوايد زيادي براي حفظ روابطتان بين شركت ها و سازمان هاي مختلف خواهد داشت. همچنين كمكتان مي كند روابط جديدي شكل دهيد.

8- رفتار دوستانه 

وقتي با شركت ها و كمپاني هاي ديگر كار مي كنيد، با يك شركت سروكار نداريد، بلكه با افراد تشكيل دهنده اين شركت ها مواجهيد. اينكه بتوانيد درعين حفظ رفتار حرفه اي، دوستانه برخورد كنيد، رمز كار مديران موفق است. سعي كنيد در برخورد با مشتريان اصلي تان بين اهميت حرفه اي گري و فوايد رفتار دوستانه تعادل ايجاد كنيد. در بسياري صنايع – به ويژه IT – رفتارهاي كمتر رسمي رمز موفقيت در ايجاد روابط است. 

9- فكر كردن به تصوير بزرگ 
خدمات مشتريان و مديريت روابط فقط در علاقه مند نگه داشتن مشتري ها به بيزنس تان نيست. بلكه ايجاد روابطي است كه به تجارتتان اين امكان را مي دهد در كنار مشتري ها رشد كند. به اين دليل، خيلي مهم است كه دانش كافي درمورد تصوير بزرگ داشته باشيد:اينكه تجارت شما چطور با زندگي و نيازهاي انسان ها مرتبط مي شود. تجارت شما چه فوايدي براي مردم درد و چرا مشتري ها به جاي رقيبانتان بايد به شما رجوع كنند؟ مديريت روابط به طرق مختلف يعني تبديل تجارتتان به بهترين انتخاب بازار. ياد بگيريد كه چطور تجارتتان را بالاترين سطح در آن صنعت ارتقا داده و به محبوب ترين برند مشتري ها تبديل كنيد. 

10- مهارت هاي تحقيقي عالي 
از پيدا كردن آدرس ايميل كسي تا پيدا كردن خبرنگارها و روزنامه نگاراني كه درمورد محصولاتتان بنويسند، اينكه بتوانيد درمورد مخاطبينتان تحقيق كنيد و بفهميد چطور بايد با آنها ارتباط برقرار كنيد، براي ايجاد روابط كاري الزامي است. يكي از بهترين راه ها براي تحقيق درمورد آدمها، جستجوي بيروني است. با داشتن يك دستيار بصري در تيم كاري تان مي توانيد در عين تمركز بر برنامه كاري روزانه تان، مشتريان جديد را كشف كرده و ياد بگيريد چطور با آنها ارتباط برقرار كنيد. 

11- همين امروز مهارت هاي مديريت روابط خود را ارتقا دهيد 
توانايي ايجاد روابط جديد و مديريت روابط قبلي چيزي است كه مديرها را از هم متمايز مي كند. وقتي بتوانيد با مردم ارتباط گرفته و درمورد تجارتتان برايشان توضيح دهيد، خيلي زود از رقبايتان جلوتر مي افتيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۳:۰۰ توسط:ميلاد موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :